Kategori | Ahmet Maranki

Hamilelikte Beslenme Ahmet Maranki

Hamilelikden önceki beslenme durumu ve hamilelik sırasındaki beslenme hem anneyi hem de bebeği etkilemektedir. Yetersiz proteinle beslenen annelerin bebeklerinin düşük kiloda doğduğunu biliyoruz.Hamilelikde toplam 10-14 kilo alınmalıdır. Hamileliğin ilk yarısında anne de 3–4 kg lık bir artış olur. Hamilelik sırasında fazla kilo alanlar tansiyon yüksekliği ile karşı karşıya gelebilirler. Buna göre az beslenenlerde ise erken doğum riski vardır. Burada en önemli unsur hamileliğin 20. haftasından (4,5 ay) itibaren haftada 400–500 gr alınmalıdır. Eğer fazla ise karbonhidratlar (özellikle ekmek tatlı şeker) kısılmalıdır.Hamilelikde protein ihtiyacı % 30 oranda artmaktadır.(yoğurt süt peynir fasülye mercimek yumurta).Bundan dolayı bunları soframızdan eksik etmemiz gerekmektedir.

Hamileliğin ikinci yarısında annenin demir ve folik asit ihtiyacı artış gösterir. Dolayısı ile doktor kontrolü altında demir ve folik asit kullanılmaya başlanmalıdır. Gene süt içme alışkanlığımız olmadığı için kalsiyum dışardan alınabilir.Hamilelikde hazımsızlık,şişkinlik ve yanmalar olabilir. Dolayısıyla gaz yapıcı besinler az miktarda kullanılmalıdır. Ayrıca reflü (yemeğin ağıza gelmesi) olmaması içinse öne eğilmemeli ve yatmamalıdır.Hamile bir kadın ayrıca bol lifli besinler yemeli (meyve sebze kepekli ekmek) hatta yoğurdun içine bir kaşık kepek koyabilir. Su tüketimi çok önemlidir. En az 2 litre su içilmelidir. Ödem ve tansiyon yüksekliği yoksa tuz kısıtlaması yoktur. Burada iyotlu tuz kullanmaya dikkat etmelidir.Çay ve kahve aşırı içilmemelidir. Alkol ve sigara kullanmak kesinlikle doğru değildir.

Hamilelikte Beslenme Ahmet MarankiHamilelikte Beslenme

Ahmet Maranki  hamileler için de doğal ve bitkisel çözüm önerilerini açıkladı.

• Her kadın için kozmik beden temizleği önerdi..

• Radyasyon yayan  cep telefonu,televizyon,bilgisayar gibi elektronik aletlerden uzak durun hatta bir çamaşır makinesinin yanında uzun süre durmak bile doğacak çocuğunuzun DNAsını bozabilir ve onun engelli doğmasına sebep olabilir.

• Konserve yiyecek ve içecekler tüketmeyin mümkün olduğunca organik gıdalar tüketin.

•Beslenmenize dikkat edin,sebze ve meyve ağırlıklı beslenin.beyaz ekmek ve kırmızı et ayrıca şarküteri ürünlerini tüketmeyin.

• Belki bu öneri çok şaşırtıcı gelecek ama Ahmet Maranki hamilelere süt içmelerini önermiyor bunu yerine kalsiyumu taze sebzelerden alınmasını öneriyor.

• Temiz hava hamileler için çok önemli. Kapalı bir yerde çalışıyor veya bulunuyorsanız 2-3 saatte bir mutlaka temiz havaya çıkarak oksijen alın.

• Destek ürünlerini kullanmayın.

• Elektro manyetik dalgaların bulunduğu yerlere gitmeyin bu bebeğinizi olumsuz yönde etkileyebilir.

• Her ay ultrasona girmeyin. Ultrasona girmek de çocuğunuzun  zihinsel ve fiziksel gelişimini olumsuz yönde etkiler.

• Bol bol ayva yiyin. Ayva yemek çocuğunuzun hem güzel hem de sağlıklı olmasını sağlayacaktır.

• Bol iğde tüketin ve iğde ağacının etrafında dolaşın.

Misk otu, Frenk maydanozu, çin melek otu, köpek elması, sedef otu, yaban fesleğeni, sinameki, kara pelin otu, solucan otu, pelesenk armudu gibi bitkilerden uzak durmalarını gerektiğini söyleyen Profesör Doktor Ahmet Maranki bu bitkilerin hamilelik süresi boyunca tüketilmemesi gerektiğini söylüyor.

Süt ve süt ürünleri grubuna ağırlık vererek, mevsim meyvelerinden bol bol yemelerini tavsiye ediyor. Ayrıca anne sütünü arttırıcı bitkileri doğum sonrası sıralayan, Profesör Doktor Ahmet Maranki doğumdan sonra bu bitkisel önerilerde bulunuyor. Günde en az iki salkım taze beyaz üzüm tüketmenizi ve bol, bol dut yemenizi tavsiye ediyor. Bunun harici dere otunu yemeklerinizin yanında salatanızın üstüne koyarak, farklı bir tat ve lezzet tadabilirsiniz. Dere otunun anne sütünü arttırıcının özelliğinin çok olduğunu söyleyen uzman doktorlar, bitkisel tedaviye her ne olursa olsun doğum sonrası devam etmenizi söylüyorlar.

Hamileliğiniz döneminde Kaçınmanız gereken yiyecekler

Hamileliğiniz döneminde, yüksek oranda, düşük, ölü doğum veya yeni doğan bebekte ciddi hastalığa neden olabilen bir mikrop olan listeria taşıyabilecek bazı yiyecekleri yememeniz gerekir. Aşağıdaki yiyeceklerden kaçınmayı unutmayın:
• ‘Camembert’, ‘Brie’ denen peynirlerle mavi damarlı peynir gibi yumuşak küflü peynirler. ‘Cheddar’ türü peynir gibi sert peynirlerle, ‘cottage cheese’ denen peynirlerin ve işlenmiş peynirlerin herhangi bir tehlikesi yoktur
• Pişirilmemiş veya az pişirilmiş hazır yemekler. Hazır yemekleri her tarafı iyice sıcak oluncaya kadar ısıtmaya dikkat edin.
Ayrıca aşağıdaki noktaları da akılda tutmanız gerekir:
• Çiğ yumurtayı ve çiğ ya da kısmen pişmiş yumurta içeren yiyecekleri yemekten kaçının. Yalnızca hem beyazı hem sarısı katılaşıncaya kadar iyice pişmiş yumurtaları yiyin. Bu, bir tür gıda zehirlenmesine yol açan salmonella riskinden kaçınmak için gereklidir.
• Çiğ etlere dokunduktan sonra daima ellerinizi yıkayın ve çiğ yiyecekleri, yenmeye hazır yiyeceklerden ayrı tutun. Bu, gıda zehirlenmesine yol açan örneğin
salmonella, campylobacter ve E.coli O157 gibi mikroplardan kaçınmak için gereklidir.
• Yalnızca iyice pişmiş et yemeye dikkat edin. Sosis ve kıyma yerken buna özellikle dikkat edin.
• Bahçede çalışırken veya kedinin kakasını yaptığı kumu temizlerken daima eldiven giyin ve daha sonra ellerinizi yıkayın. Bu, etlerde, kedi dışkısında ve toprakta bulunan bir parazitin yol açtığı toksoplasmosis denen bir enfeksiyondan kaçınmak için gereklidir. Toksoplasmosis, henüz doğmamış bebekler için zararlı olabilir.
• Çok fazla A vitamini almamaya dikkat edin. Bu, yüksek dozda multivitamin hapları almaktan ve karaciğer ile, karaciğer ürünleri yemekten kaçınmanız anlamına gelir. Bir miktar A vitaminine gereksiniminiz vardır. Ancak çok fazla miktarda alırsanız, fazla miktarda birikebilir ve hamilelik sırasında çok yüksek olabilir.
• Yediğiniz ton balığı miktarını sınırlamanız gerekir. Haftada (pişmiş 140gm ya da çiğ 170gm ağırlığında) bir tuna bifteği ya da haftada (her birinin süzülmüş ağırlığı yaklaşık 140gm olan) iki orta boy teneke kutu ton balığından fazla yemeyin. İki teneke kutu ton balığı, altı ton balığı sandviçi veya üç ton balığı salatası anlamına gelir. Bunun nedeni, bu balıklarda bulunan cıva miktarıdır. Yediğiniz balıkta bulunan cıvanın bir miktarı sütünüze karışır
ve yüksek miktarda cıva çok küçük bebeklerin sinir sisteminin gelişmesine zarar verebilir.
Aynı zamanda:
• Pasta ve bisküvi gibi yağ ve şeker oranı yüksek yiyeceklerden de kaçınmak iyi fikirdir. Ayrıca bu hamilelik sırasında fazla kilo almanızı önlemeye de yardımcı olabilir.

62 total views, 1 views today

Yazar:

- admin 1681 Yazı Gönderdi Bitkisel Tedavisi.


Yazara Ulaşın

Bir Cevap “Hamilelikte Beslenme Ahmet Maranki”

  1. feride diyor ki:

    Adaçayı, bazı annelerde bebeği emzirdikten sonra sütün akmaya devam ettiği hallerde göğüs ucuna aynı merhemden bir miktar sürülerek sütün kesilmesi sağlanır.

    Anasondan elde edilen yağ hormonları düzenler, anne sütünü çoğaltır.

    Frenk maydonozunun ezilerek yapılan merhem loğosa kadınların göğüslerindeki durmayan süt akıntısını ve iltihapları tedavi eder.

    Kimyon anne sütünü çoğaltır, balgam ve ter söktürür.

    Nohut emzikli kadınların sütünü arttırır.

Geri Bildirim/Cevap


Yorum Yazın

Bitkisel Tedavileri Hakkında

Sitemizde Yer Alan Bilgiler bilimsel veri niteliğinde değildir.Bu nedenle uygulamadan önce doktorunuzla yada bir sağlık uzmanı ile görüşmeniz önerilir.Bitkisel kür yada önerilerle ilgili uygulamalar hakkında sitemiz bir sorumluluk kabul etmez. Site Haritası için tıklayınız Sitemiz Kullanan Kişiler İçin Uyguladığımız Gizlilik Politikaları

İlgili Linkler