Kategori | Hastalıklar

Huzursuz Bacak Sendromu Bitkisel Tedavi

Halk arasında adı pek bilinmeyen, ancak oldukça yaygın bir rahatsızlık olan huzursuz bacak sendromunun ilk tanımı, 1640′da yapıldı. 1945′de ise hastalık genellikle bacaklarda görüldüğü için “Huzursuz bacak sendromu” adını aldı. Hastalığın kesin bir tedavisi ise bulunmuyor.

Huzursuz Bacak Sendromu Tedavisinde Kullanılan Bitkiler

Öncelikle uyku düzeninizi belirli bir saate ayarlayınız. Her gün aynı saatte uyanın, ve uyuyun. Güneş ışığının etkilerinden faydalanın. Aydınlık ortamlarda bulunmaya özen gösteriniz. Sabahları Huzursuz Bacak Sendromumutlaka spor yapınız. Bisiklet sürebilirsiniz, koşu yapabilirsiniz yada çeşitli egzersiz hareketlerinde bulunabilirsiniz. Kahve ve çay gibi sıcak içecekler yerine bitkisel çayları tercih ediniz. Ada çayı, kuş burnu vb. Alkol kullanıyorsanız, alkol tüketimini en aza indirin hiç içmeyin. Her gün bir bardak süt ile birlikte çiçek balını karıştırarak yatmadan 15 dakika önce tüketiniz. Evinizde gergin ve stresli bir ortam yaratmamaya çalışınız.

Olumlu ve pozitif düşünceler, düşünmeye çalışın. Karamsar olmayın. Hayatınıza mutlaka sporu katarak, alışkanlık haline getirin. Çeşitli sosyal aktivitelerle kafanızı dağıtın ve günün yorgunluğunu size unutturarak, gece evinize geldiğinizde rahatça uyuyunuz.

Huzursuz Bacak Sendromu Nedir
Gündüz şikayetleri olan hastalarda ise geceleri şikayetlerde yoğunlaşma gözlemlendiğini ifade etti. Hastanın sürekli olarak ağrı ve kasılma hissettiğini, bacaklarını hareket ettirme isteği duyduğunu dile getiren Gömceli, hastalığın uzun süren yolculuklar, sinema, tiyatro gibi sosyal aktivitelerde bireyin huzursuz olmasına yol açtığını kaydetti. Hastalığın belirli bir temel nedeninin olmadığını belirten Gömceli “İlk olarak belirli temel mekanizmalarda bir sorun olabileceği üzerinde duruluyor. Bunun yanı sıra hastanın şeker hastalığının, böbrek hastalığının olması, gebeliğin son dönemleri, uç sinirlerde oluşan rahatsızlıklar gibi çeşitli tetikleyiciler de olabiliyor” dedi.
Huzursuz bacak sendromu, bacaklarda derinden gelen tanımlanması güç rahatsız edici hisler, hareket ettirme isteği ve hareketle rahatlama olarak tanımlandırır, rahatsızlığın daha çok geceleri ortaya çıktığını söyledi. Huzursuz bacak sendromunda uygulanan tedavinin başarılı olmasına karşın çoğu hastanın tedavi olmaya gelmediği gerçeği vardır

Akşam saatlerinde dinlenme sırasında karıncalanma ve elektriklenme gibi bacaklarda ortaya çıkan, rahatsız edici hislerle karakterize bir tablo. Huzursuz Bacak Sendromu’na sıklıkla ‘Periyodik Bacak Hareketi Bozukluğu’ da eşlik ediyor. Periyodik Bacak Hareketi Bozukluğu ayaklarda, dizde, kalçada ve nadiren kollarda tekrarlayan sıçramalar olarak kendini gösteriyor. Uyku bölünmesine neden olduğu için gündüz semptomları ‘Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu’ ile sıklıkla karışabiliyorlar. Tanısı uyku çalışması ile konuyor.

Belirtileri nelerdir?
Sıklıkla bacaklarda karıncalanma, elektriklenme, bacak kemiklerinde kaşıntı, bacakların içinde baloncukların dolaşması gibi son derece zengin bir tanımlama yelpazesine sahip. Bacaklarda tanımlanan hisler yürüme ve hareketle geçiyor. Ancak hareket durduğunda tipik olarak tekrar ortaya çıkıyor. Dolayısıyla huzursuz bacak sendromu sıklıkla uykuya dalma güçlüğüne yol açıyor. Çocuklarda büyüme ağrıları, uykuya direnç gösterme ve uykuyu dalma güçlükleriyle karışabiliyor. Bu çocuklar uyku sırasında aşırı hareket ediyor ve sık sık uyanıyorlar. Sabahları ise zor ve yorgun kalkıyorlar.

Huzursuz bacak sendromunun genellikle her iki bacakta meydana gelen yanma, batma, ağrı, kaşıntı gibi belirtilerle ortaya çıkar Yapılan hasta tanı kriterlerine göre rahatsızlığın özellikle uzun süreli istirahatlerde ve geceleri etkisini gösterir

Nedeni nedir?
Vücuttaki dopamin metabolizmasındaki bir bozukluğa bağlı olarak ortaya çıkıyor. Sıklıkla anne veya babadan geçiyor. Serum ferritin düzeyinin düşük olması, kronik böbrek yetmezliğinde görülen üre yüksekliği de bu hastalığa neden olabiliyor.

Nelere yol açıyor?
Obstrüktif uyku apne sendromuna benzer davranış ve öğrenme bozuklukları, okul problemlerini ortaya çıkarıyor. Özellikle orta ve ağır düzey hastalıkta, yaşam ve uyku kalitesi belirgin olarak bozulur. Anemi, demir eksikliği, böbrek yetmezliği, gebelik, dikkat eksikliği, hiperaktivite,  sigara ve Parkinson hastalığı olan kişilerde huzursuz bacak sendromu daha çok görülür” dedi.Huzursuz bacak sendromu her zaman öncelikle bacaklarda başlar, sonrasında kollara da yayılabilir. Bu rahatsız edici hisler sonucu, bacak ve kollarını hareket ettirme isteği olur. Ayrıca yanma, karıncalanma, batma, çekilme, içten baskı, sıkışma, kan çekilmesi, kan toplanması, iğnelenme, şişme gibi belirtileri görülebilir. Ülkemizde yapılan çalışmalarda sigara içenler, kadınlar ve yüksek rakımlı bölgelerde yaşayanlarda huzursuz bacak sendromu daha çok görülmektedir. Her yaşta başlayabilir. Çoğu hastada yaşla birlikte hastalık da ağırlaşır.

Nasıl tedavi ediliyor?
Gerek huzursuz bacak sendromu, gerekse periyodik bacak hareketi bozukluğunda ilaç tedavisi öneriliyor. Çok düşük dozda uygulanan çeşitli ilaçlar yardımıyla yakınmalar geçiyor. Her gün aynı saatte uyanın,Gündüz vakti olabildiğince aydınlık ortamlarda bulunun,Sabah çalışmaya başlamadan önce biraz yürüyüş yapın (İşe yürüyerek gidebilirsiniz) Günlük yürüyüş süresi ortalama 45 dakikadan kısa olmasın,Aldığınız kafeini (Kahve, çay, çikolata) kısıtlayın. Günde 2 fincandan fazla kahve içmeyin. Uykuya dalmakta veya sürdürmekte sorununuz varsa kafeini tamamen hayatınızdan çıkarın,Mümkün ise sigarayı azaltın, uyku ile ilgili sorununuz varsa sigarayı tamamen bırakmaya çalışın,Alkol alımını kısıtlayın. Uyku ile ilgili sorununuz varsa alkollü içeceklerden tamamen uzaklaşın
Uykunuz gelirse gündüz vakti kısa süreli uyuyabilirsiniz ama gece uykusuzluk çekiyorsanız gündüz uyumamalısınız,Yatak odanızı uyuma ve cinsellik dışında kullanmayın, yatak odanızı çalışma odası olarak kullanmamalısınız,Yatak odanız ısı, ışık ve gürültü açısından sizi rahat ettirecek şartlarda olmalıdır,Uykuya uyanmayı arzu ettiğiniz zamandan 9 saat önce başlayın Uyumadan 1 saat önce günlük aktiviteyi bitirin, 15 dakika boyunca o gün yaşadığınız sıkıntıları, başarıları ve mutlulukları bir kağıda yazın sonra 45 dakika boyunca gevşemeye çalışın, uyarıcı olmayan şeyler yapın (hafif şeyler okuyun, klasik müzik dinleyin, ılık köpüklü bir banyo yapın, meditasyon yapın, 1 bardak ılık ballı süt için)Sonra yatağa girin, gözlerinizi kapatıp uykuya dalmanın keyfini çıkarın
Eğer yaklaşık 15 dakika süreyle uykuya dalamadıysanız kalkın ve başka bir odaya gidin ve uykunuz gelinceye kadar gevşemeye çalışın, uykunuz gelince tekrar yatağa gidin. Bu durum tekrar edebilir ama mutlaka her gün aynı saatte uyanmaya özen gösterin.

17 total views, 1 views today

Yazar:

- admin 1681 Yazı Gönderdi Bitkisel Tedavisi.


Yazara Ulaşın

Yorum Yazın

Bitkisel Tedavileri Hakkında

Sitemizde Yer Alan Bilgiler bilimsel veri niteliğinde değildir.Bu nedenle uygulamadan önce doktorunuzla yada bir sağlık uzmanı ile görüşmeniz önerilir.Bitkisel kür yada önerilerle ilgili uygulamalar hakkında sitemiz bir sorumluluk kabul etmez. Site Haritası için tıklayınız Sitemiz Kullanan Kişiler İçin Uyguladığımız Gizlilik Politikaları

İlgili Linkler